December 7, 2010

Lookbook: ChicShop's Holiday Party

This lookbook is extra special as the wardrobe is by Justyna of chichichic for her Chicshop.ca. We shot this over the weekend at a motel in Vanier that was rented by the hour (you know what that means). Surprisingly that was a classier than the other choices of motels on Montreal Road as one of them was "First come First serve. No Reservations". A motel with a motto like that couldn't be anymore obvious than just calling it "Paris Hilton's Crotch".

Be sure to visit chicshop.ca for more fabulous vintage outfits. In case you're wondering what we (or I) did with the remaining KFC in the photo - I brushed off the sparkly confetti and ate them after. No need to waste delicious food!

Special thanks to Joel Bedford and Nick Leadlay for the pictures, Noah Venkatarangam for the make up, Justyna for the wardrobe.











66 comments:

  1. SO glad you like them! Thank you again for modeling!

    ReplyDelete
  2. everything looks fab,sweetie!
    love the 2nd pic the most~

    & also that hallway pic!
    ^_^

    ReplyDelete
  3. These look fantastic and a whole lot of fun! I especially love the one where you're blowing confetti!

    ReplyDelete
  4. Love you so amazing as always! My favorite pic is the 2nd one as well

    ReplyDelete
  5. So prettyyyy! Love all them pics, specially the one where you're blowing the confetti ^_^

    ReplyDelete
  6. These are amazing! You look fantastic in every photo! I hope you didn't find any Paris Hilton leftovers in the motel. Ewwwww.

    ReplyDelete
  7. All the pictures look really fabulous Julie! You look stunning :D

    ReplyDelete
  8. omg julie! these pictures look so fun. you look gorgeous!

    ReplyDelete
  9. Oh my gosh, I love these photos! =D

    (Yep, pretty much)

    ReplyDelete
  10. What a fabulous photoshoot! I love the long cape you're wearing... very dramatic. And the one of you jumping is very cute :)

    LOL about the motel though. Yeah, the motto of the other motel doesn't really sound reassuring for those who actually have day jobs.

    ReplyDelete
  11. OH my gosh, these are aMAYzing photos! (Feel free to keep this post up at top for as long as possible :)). A beautiful team working together and a beautiful model - creativity & talent at it's best!

    ReplyDelete
  12. Fabulous modelling! Hahaha gotta love the rent-a-room motels! I really love the pic of you blowing glitter all over the room!

    xo Emily

    ReplyDelete
  13. Beautiful lookbook...the pictures are really good!...love the light effects on them...jaja you did it on one of those motels haha...I am gonna say nothing else about it XD

    http://fiercepty.blogspot.com/

    xx
    Andy

    ReplyDelete
  14. OMG what FAB photos!!!!! I love sequin pants and pink blazer!!! I just love that picture! You look beautiful in all the looks!

    http://fashionistanygirl.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. You look GORGEOUS! Did Justyna take the pics? I loooove the mood of these photos!

    ReplyDelete
  16. Amazing pictures! My favourite picture is the fourth one, that dress is beautiful! xx

    ReplyDelete
  17. oh my goooddddd those are amaazing pictures! Is justyna the photographer as well or just the stylish? the photography looks amazing. and you look beautiful as well :)

    ReplyDelete
  18. Those are SO FUN!!! How neat that you did that :)

    ReplyDelete
  19. Beautiful photos! Thank you for your sweet comment on my blog, your one is a great inspiration to me x

    ReplyDelete
  20. Hey =)

    Very fun and groovy photoshoot. I especially like glamour eating chicken and watching movie picture. Where you watching Freddy? That's always gives me a BIG laugh, haha.....

    ReplyDelete
  21. i love you julie.. you're always gorgeous!!!!

    ReplyDelete
  22. such a holiday party queen! love the champagne by the sink.

    ReplyDelete
  23. the second and third photos are so awesome. i ADORE them!

    http://ohtobeamuse.com

    ReplyDelete
  24. U look great and I love the quirky fun approach to your shots! Cool :)

    ReplyDelete
  25. Wah it's really cool that you're the website's main model, lovely pictures. You look awesome in all the pictures. My favorite ones are the ones where you're blowing confetti and jumping up/down in a pink dress. Agree that there is no need to waste food and LOL at the per hour motels XD.

    The website offers some very cute vintage clothes, thanks for sharing. :)

    ReplyDelete
  26. Wow! You look amazing!! The photos came out great, super pro... & lol, I love your expressions, haha!

    ReplyDelete
  27. wow! love the pictures :D ur so beautiful ^^

    ReplyDelete
  28. this is an absolutely gorgeous shoot. you're a star!

    ReplyDelete
  29. omg I LOVE LOVE these pictures of you! Esp the 2nd, 3rd and 4th pic - SO CUTEEEEEEE~

    ReplyDelete
  30. Congrats! What a fun idea for a shoot. I love the glam outfits and confetti, and you look gorgeous as always. Who says you have to dress like a hobo just because you're spending NYE by yourself with a bucket of chicken, right? ;)

    ReplyDelete
  31. I love the theme already! And you actually look so exotic in the first pic! You look super fine in all pics that I can't decide which one I like best.

    Have a sparkling day! (:

    Sanny's Head to Heart

    ReplyDelete
  32. omg!!! words can't describe how gorgeous these pics are!!! my fav is the 2nd and 3rd pics!

    ReplyDelete
  33. I'm pretty damn sure you're hilariously fun to be with. <3

    ReplyDelete
  34. I love the picture of you on the bed blowing confetti's!

    ReplyDelete
  35. Totally amazing shots, and girl, you look FABULOUS!!!

    Kisses
    J
    xoxo

    ReplyDelete
  36. Awesome Julie!! You really look like a real model! You really GGOOODD at posing!;D

    I love the shoots. The lighting is just marvellous!><

    Good job Julie! Hope I can see more of your modelling side(:

    Cheers,
    Dreamy Princess
    ~I wonder what it's like to live in Paris~

    ReplyDelete
  37. You're so pretty! I love these pics and your blog!!


    - Julia

    ReplyDelete
  38. Oh my goodness all of these photos are just gorgeous! Well done!

    ReplyDelete
  39. great shots julie!! all of it.. gorgeous outfits and make up! i just love the photoshoot! The motel doesn't looked like it :) kudos to your team !!

    Happy Holidays sweetie!

    ReplyDelete
  40. UR PICS ARE TRULY BREATHTAKING!!!!! I HAD TO ENLARGE EVERYONE OF THEM TO TAKE A GD LOOK AT IT!

    THUMBS UP!

    ReplyDelete
  41. the look on your face on that 2nd photo is SO EPIC! as for the rest of the shots, soooo awesome!

    ReplyDelete
  42. Love these photos! You look gorgeous! My favorite is the white dress in the hallway, it's so elegant & mysterious. The lighting and concept is also amazing. It looks like you guys had a blast shooting.

    ReplyDelete
  43. I love the photos...perfect outfits...and you look so beautiful...totally gorgeous!!!

    Kisses
    Sweet
    PensandLens

    ReplyDelete
  44. You look great!! As usual :)

    That looks like something really fun to do hehe~ My favorite is on the bed with the brown/bronze dress. Looks gorgeous!

    ReplyDelete
  45. Thanks for following! And the photos are amazing!

    ReplyDelete
  46. omg, gosh you look amazing, the photos are soo high fashion but fun!

    ReplyDelete
  47. love the photos... really. you rock. following you.

    ReplyDelete
  48. This looks absolutely amazing! The photographs are looking great! <3

    ReplyDelete
  49. AMAZING photographs! Just gorgeous!

    ReplyDelete
  50. You look so gorgeous! Great photos!

    ReplyDelete
  51. Wow, I never expected this. So cool, love all of these pictures, you look like a model, seriously.
    I love the third picture, looks like you just find out you won the lottery and you are calling all of your friends to tell them the great news.

    ReplyDelete
  52. Wow these pictures are sooo lovely!
    Everyone has something magical and something of it's own. The atmospheres are sooo beautiful.
    I also adore the dresses, they are wonderful as well! My favorite looks are the first and the 4th. :) And you look amazingly pretty on the pictures! ^__^

    Loves, London & Paris

    ReplyDelete
  53. stunning, absolutely stunning!!!! u and all the clothes and all the pics!!!

    ReplyDelete
  54. All of those girls are trouble, but especially the one with the champagne bottle and bedspread. I hope she didn't run into Clark Griswold. =)

    ReplyDelete
  55. oh my gosh this is AMAZINg great pics girl you little Super Model!!

    :)

    xoxo,
    Luísa

    ReplyDelete
  56. You look great!!! I love the pics!!!

    xx
    Rosa

    ReplyDelete