December 26, 2010

Some Things You Just Can't Photoshop

Britain's Royal Mint has released a commemorative coin featuring Prince William and Kate Middleton. Kate has finally done it after 9 long years of the on and off relationship! Now she can wave the coin to the rest of us who ever thought to be princesses, and to all the gold diggers, cuz why dig gold when you can get a CROWN?! Job well done, Kate.

However, it seems that UK is possibly made up of 40 year old single cat ladies that doesn't share the same enthusiasm as they quickly shut the coin down suggesting that Kate looks like she left her face in the swimming pool for too long, or Heidi Montag in 5 years. As The Star reported:

"Royal financée Kate Middleton looks plumper, older and overtired in her portrait etched into a new series of engagement coins.

Some critics contend Prince William looks more like former U.S. vice-president Al Gore.

What’s worse, the Royal Mint says its in-house design team has captured the essential Kate and Wills."

It's no wonder they just don't put "anyone" on a coin. Kate Middleton is beautiful and look how she turned out, now imagine how us average commoners would look! As for Prince William, they should have used this picture instead:


Anyhow, the coin is available in silver or gold, and the 5 pound coin marks the couple's wedding on April 29th, 2010. Here are the couple's engagement pictures.

26 comments:

  1. LOL..too funny.....you cant even recognize EITHER of them if you didnt say who they were....weird, huh?

    Hope you had a nice Xmas:)

    ReplyDelete
  2. They look very cute together, but that coin is a really bad impression of the two of them!

    ReplyDelete
  3. haha, he looks so young on the cover of that magazine! i bet my mum will buy the coin...

    http://itscohen.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Kate is so beautiful. That coin IS a really bad impression of them lol.

    ReplyDelete
  5. I see the resemblance of Prince William on the coin, but Kate? Not so much. lol.

    ReplyDelete
  6. I never want to be on a coin. It's not flattering... ;p

    ReplyDelete
  7. Oh my gosh that coin is hideous... Maybe the coinmaker was jealous? Hmm... Anyhow, the old cover of Prince William makes me see why everyone loved his so much! These days, I personally don't find him too attractive. Take off the Prince part and he looks like some average Joe... Now Prince Harry on the other hand...

    ReplyDelete
  8. I think the Queen substituted a picture of herself from the 1950's in place of Kate's face. Assuming the Queen was in her late 40's then.

    You're not actually one of "us average commoners", but it's nice that you're humble. =)

    ReplyDelete
  9. That's hilarious what they did with Kate on the coin...she is gorgeous and I don't dare imagine what I would look like if I one day ended up on a coin. the horror! And that mag scan reminded me of my former crush on the prince...

    ReplyDelete
  10. is it just me or did Harry not age well..? What happened to his teeth O_O!? As for the coin....huh. That could be any middle aged couple :P

    ReplyDelete
  11. hehe william looks so cute on that magazine cover! xx

    ReplyDelete
  12. I can't help but LOL at the difference between his pic on the mag and his pic in the engagement.... he looks as if he is getting bald FAST!
    at least in the coin he looks alright.... but she looks diff... :|

    ReplyDelete
  13. that pic of him before is classic. lol
    they really should have used that picture of him where he had more hair!! he didn't age too well and he's not even old.

    ReplyDelete
  14. It's one thing to enhance your beauty but this coin enhanced their aging process! Not good! They should remake it. :s

    ReplyDelete
  15. doesn't look like them at all! :P the picture on the coin is quite horrible :P

    ReplyDelete
  16. They make an absolutely gorgeous couple in their engagement picture - but wtf is with the coin?! LOL It's awful! It must be some kind of mean joke as their faces look terrible and overly puffy in the coin impressions :S

    ReplyDelete
  17. omg haha i love how you said it..
    they are adorable in pictures just not in coins. :/

    ReplyDelete
  18. I agree with Ms Kendall. LOL! :D

    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

    ReplyDelete
  19. ahh what an awful image of them on the coin! and haha he looked so cute when he was young!

    ReplyDelete
  20. they are such a beautiful couple but that commemorative coin is a disaster!
    >_<

    what the heck were they thinking about embossing themselves on it. kate loos like a grandma on that coin!

    i wouldn't want people to have a token of me looking like a granny!
    XD

    ReplyDelete
  21. guh. prince william used to be SO swoon worthy. now he's starting to look too much like his dad.

    ReplyDelete
  22. That is just terrible, it looks nothing like them! Though I can imagine that a few coins have been sold already!

    ReplyDelete
  23. Ahaha, great minds think alike! I can't believe you have a pic of that old YM cover.. it was the 1st picture I had for my (crazy) Prince William collection, back when he used to be so hot! He's not anymore :(

    ReplyDelete
  24. not hot.

    I think they should just do a side profile!!

    ReplyDelete